• Facebook
  • Twitter
  • RSS

AdEx 2019: V Sloveniji 11-odstotna rast naložb v digitalno oglaševanje

IAB Slovenija je predstavil ugotovitve raziskave AdEx o naložbah v digitalno oglaševanje za leto 2019. Njihovo vrednost ocenjujejo na okrog 60 milijonov evrov, kar je v primerjavi z lanskim letom 11-odstotno povečanje.

Manjša, a stalna rast naložb v digitalno oglaševanje

Kot je na 18. IAB Akademiji povedal Zoran Savin, direktor IAB Slovenija, na slovenskem trgu digitalnega oglaševanja beležijo povečanje naložb na vseh področjih. Te sicer znašajo 60 milijonov evrov, kar je za 11 odstotkov več kot leta 2018. Za primerjavo: v lanskem poročilu so v IAB Europe izračunali 16-odstotno povečanje naložb na 54,7 milijona evrov. Ob tem je Savin opozoril tudi na precejšnje razlike v rasti tudi znotraj samih panog in medijev. Povečale so se tako naložbe v spletne imenikekot tudi v medije (od tega so oglaševalci 27 odstotkov naložb namenili slovenskim, 54 odstotkov pa tujim medijem). Največje povečanje naložb sicer beležijo pri oglaševanju na mobilnih platformah, sožitnem oglaševanju, tako imenovanem integriranem oglaševanju (znotraj določenih projektov) ter oglaševanju z vplivneži. Zaznavajo tudi povečanje naložb v digitalno zunanje oglaševanje, kar pripisujejo povečanju tovrstnih površin v zadnjih letih ter vstopu Europlakata na trg digitalnih medijev.

Na vrhu malo novega: prevlada Facebooka, Googla in mobilnega

Med »tujimi« mediji so oglaševalci največ sredstev namenili Facebooku (24-odstotno povečanje naložb, kjer je upad oglaševanja dogodkov in luksuznih dobrin več kot dobro nadomestila panoga e-trgovine), YouTubu (25 odstotkov) in LinkedInu (več kot 50-odstotno povečanje, ki se je še posebej okrepilo v času koronakrize in v medorganizacijskem sektorju). Po besedah gostujočega govorca Timoteja Gale, namestnika direktorja Httpoola, omenjene platforme še vedno beležijo tolikšno rast tudi zato, ker se povečuje število oglaševalcev, s tem pa tudi trg digitalnega oglaševanja.

Gala je še posebej izpostavil učinkovitost oglaševanja na Facebooku, ki s svojo »družino aplikacij« (med njimi je seveda poleg Facebooka vodilni Instagram) najbolje izkorišča dejstvo, da uporabniki do njih v vedno večji meri dostopajo preko mobilnih naprav. Njihov delež ocenjuje na 70 do 80 odstotkov. Kot je Savin zapisal tudi v svojem prispevku za novi MM (ta bo pri naročnikih 28. maja), pri oglaševanju največjo spremembo zaznavajo prav zaradi povečane uporabe mobilnih platform: »Tudi pri tem so razlike med mediji sicer zelo velike,nekatere storitve so v svoji obsežnosti kakovostne samo ob večjih zaslonih, a je Slovenija v tem segmentu popolnoma primerljiva s svetovnim prostorom. Ocenili smo, da je že polovica spletnega oglaševanja prikazana na manjših zaslonih.«

Brisanje meja med digitalnim in »tradicionalnim«

Ob tem je Savin opozoril še na en izziv letošnje raziskave. Gre za vedno več naložb, kjer ni jasne meje med digitalnimi in »tradicionalnimi« mediji. »V tem primeru so to zaprti projekti oziroma dogovori,« pravi. Tudisicer jimjezbiranje podatkov močno otežila epidemija koronavirusa in vplivala na njihovo točnost.