• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Naj »koronaoglasi« (7. del): Izbor uredništva MM

Za oglaševalsko panogo je ena od redkih svetlejših plati krize, ki jo je povzročilo širjenje virusa covid-19, nastanek nove kategorije oglasov, t. i. »koronaoglasov«. Le redko katera (pametna) blagovna znamka ni prispevala svojega.

Žal so si nekatere blagovne znamke (kot to velja tudi za »vojne dobičkarje« na splošno) le (dobesedno) umile roke na krilih družbene odgovornosti, kar se je največkrat končalo pri zgolj simboličnih objavah na družbenih omrežjih. Spet druge so napovedale in izvedle konkretno akcijo, pri tem pa mojstrsko vključile svoje bistvo. Nekaterim je uspela le enkratna oglaševalska uspešnica, lahko bi rekli »one ad wonder«, spet drugim celotna serija. Vsekakor morajo biti v ozadju ustvarjanja teh oglasov zelo zanimive zgodbe.

Novo, posebno kategorijo so napovedala mednarodna pa tudi domača oglaševalska tekmovanja, ki jih je sicer prestavil ali celo odpovedal prav vzrok nastanka teh oglasov. Zato se je pri izboru najboljših »koronaoglasov« težko znebiti grenko-sladkega priokusa. Sladkega zaradi dejstva, da bo krize zaradi manjšega števila okužb vendarle prej ali slej konec, grenkega pa zaradi »opustošenja« (predvsem gospodarskega), ki ga je in po vsej verjetnosti še bo povzročila epidemija. A dober oglas je dober oglas in ironično je bil marsikateri od njih tudi močno viralen. Kakor koli, sodeč po vrsti odličnih oglasov bodo imeli ocenjevalci in žirije pri izboru najboljših (pa naj se to sliši še tako čudno) nedvomno težko delo. Priznamo, tudi v uredništvu MM-a smo ga imeli. Seveda ob misli in upanju, da se #ostanidoma kmalu spreobrne v jasen #gremoven. Na seznam nismo vključili začasno »distanciranih« logotipov blagovnih znamk, ker verjamemo, da si zaslužijo svojo kategorijo.

Akcija: Off Road, In House (S ceste, v hiši)

Oglaševalec: Jeep

Agencija: Mood, Čile

Akcija: The Great Indoors (Veličastna notranjost)

Oglaševalec: Jeep, Avstralija

Agencija: Cummins & Partners, Avstralija

Če je lahko Jeep doma, smo lahko tudi mi.

Akcija: #ArtOfQuarantine (#Umetnostizkarantene)

Oglaševalec: Ministrstvo za kulturo in informiranje, Ukrajina

Agencija: Looma, Ukrajina

Umetniška dela smo videli v vseh možnih oblikah in različicah. Z zaščitnimi maskami in rokavicami ter 'pumpicami' z razkužilom pač ne.

Akcija: Ostani doma (Stay Home)

Oglaševalec: Ikea, Izrael

Agencija: McCann Tel Aviv, Izrael

V Ikei so ponazorili, da #ostanidoma ni tako kompleksna zadeva.

Akcija: Finger licking isn't good (Oblizovanje prstov ni v redu)

Oglaševalec: Nando's

Agencija: MC Saatchi Abel, Južnoafriška republika

Južnoafriška veriga restavracij s hitro prehrano Nando's je moralazaradikoronavirusa prekiniti oglaševalsko akcijo »Finger Lickin Good«, v kateri je bilo v ospredju prav oblizovanje prstov. Zaradi prizorov v oglasu je blagovna znamka doživela pogrom na družbenih omrežjih – in se tudi mojstrsko vrnila.

Akcija: Stay Home. Play Scrabble. (Ostani doma. Igraj Scrabble).

Oglaševalec: Scrabble, Velika Britanija,

Avtor: School of Communication Arts 2.0, Velika Britanija

Kdaj ste nazadnje igrali Scrabble?

Častni omembi

Volvo: enkrat varnost, vedno varnost.

Akcija: New Map Of The City

Oglaševalec: Elpro Construction, Turčija

Agencija: AAI, Turčija

Zemljevid naših malih »mest«, kot ga poznamo te dni.